14-metode-prin-care-sa-iti-activezi.jpg

14 metode prin care sa iti activezi fanii pe Facebook.

Postat de: Andreea Moisa

28 Oct 2014

Multi considera ca succesul unei pagini de Facebook este dat de numarul de fani pe care ii are. Dar Facebook-ul inseamna mai mult decat sa strangi o baza mare de fani. Este foarte important si cum interactionezi cu acesti fani. Numarul mare de Like-uri nu iti garanteaza succesul. Succesul vine din interactiunea pe care o ai cu fanii si modalitatile de a-i transforma pe acestia in clienti.

Iata cateva sfaturi despre cum sa iti activezi fanii pe Facebook:

1. Creeaza un continut cu caracter personal.

Majoritatea continutului de pe paginile utilizatorilor este personal, fie ca vorbim despre poze din vacanta, primii pasi ai copilului sau starea de spirit pe care o au dimineata. Acest continut este impartasit cu familia si prietenii, pentru ca acestia sunt de obicei langa tine in viata personala.

Ce fel de continut personal sa postezi pe pagina ta, depinde foarte mult de tipul afacerii tale. Daca esti o companie de B2B, incearca sa dai o nota personala, indiferent de postare.

Continutul personal te face sa pari mai uman in ochii fanilor. Poti incerca, de asemenea, sa-ti incurajezi fanii sa posteze informatii personale, ca raspuns la una din postarile tale. E o modalitate foarte buna de a interactiona cu ei si de a le creste interesul pentru pagina ta.

2. Foloseste-te de efectul vizual.

O cercetare facuta de Facebook arata ca albumele foto, pozele si videoclipurile cresc rata de interactiune cu 180%, 120% si respectiv 100%. Un simplu emoticon adaugat unei postari iti poate aduce cu 57% mai multe like-uri, cu 33% mai multe comentarii si cu 33% mai multe share-uri decat o postare fara emoticon.

Foloseste poze in postarile tale pentru a atrage privirile fanilor, apoi ataseaza pozei un continut interesant care sa capteze atentia. Ataseaza un link catre landing page sau catre website pentru a lega poza de produsele si serviciile oferite.

3. Organizeaza concursuri.

Una din cele mai bune metode de a creste engagement-ul pe Facebook este prin organizarea unui concurs. Tine cont de faptul ca Facebook are reguli clare privind organizarea concursurilor.

Un concurs trebuie, in primul rand, sa isi atinga obiectivele, deci trebuie sa stii de la inceput ce vrei sa obtii. De exemplu, daca scopul tau este cresterea interactiunii, cum vei masura succesul? Prin numarul de comentarii, numarul de share-uri sau numarul de fani?

Seteaza-ti obiective clare si pune la punct toate detaliile inainte de a publica concursul. Premiile pot fi reale sau virtuale. Poti folosi si aplicatiile de Facebook pentru a crea un concurs.

4. Fii amuzant.

Umorul ajuta foarte mult la crearea conexiunii dintre un brand si fanii sai. De obicei, brand-urile care ofera un continut amuzant sunt cele care au cel mai mare grad de engagement cu fanii. Daca postezi o imagine amuzanta pe pagina ta, sansele ca aceasta sa fie impartasita de fani pe paginile personale este foarte mare si astfel nivelul de engagement creste.

Poti folosi orice fel de imagine amuzanta pe care o consideri potrivita de asociat cu brandu-ul tau.

5. Promoveaza-ti angajatii.

Cea mai buna metoda de a-ti « umaniza » compania este de a promova oamenii care lucreaza pentru tine. Posteaza o poza cu angajatii tai la lucru, primind un premiu sau pur si simplu petrecand timp la birou sau la evenimente. Povesteste-le fanilor tai despre acesti angajati, despre cine sunt, ce fac, ce pasiuni au, orice informatie cu care fanii pot relationa.

Atunci cand oferi informatii despre angajati, le oferi, de fapt, fanilor ocazia de a vedea cate ceva din interiorul companiei. Astfel le mentii interesul crescut, pentru ca vor vrea sa cunoasca mai mult.

6. Ofera raspunsuri.

Asa cum oamenii se asteapta sa primeasca un serviciu excelent de customer service in magazinul tau sau la telefon, asa se asteapta sa primeasca si de pe pagina de Facebook.

Iti vine sa crezi, sau nu, 95% din brand-urile de pe Facebook nu raspund comentariilor.

Raspunde-le fanilor tai la intrebari, sau, daca iti semnaleaza diferite probleme delicate, le poti raspunde prin e-mail, dar asigura-te ca oferi mereu un raspuns. Astfel fanii vor simti ca parerea lor conteaza pentru tine.

7. Posteaza la orele potrivite.

Daca postezi ceva pe Facebook, dar nu e nimeni acolo sa o vada, postarea se va pierde. Ia in considerare tipul de business si factorul demografic atunci cand postezi pe pagina ta. De exemplu, daca audienta ta cauta de obicei un produs dupa-amiaza, iar tu postezi seara, ai toate sansele ca acea postare sa nu aiba succesul sperat.

Companiile B2B observa un engagement mai mare al fanilor in timpul orelor de serviciu. De asemenea, acest lucru se poate intampla in timpul pranzului sau aproape de ora de terminare a programului, atunci cand oamenii tind sa caute modalitati de divertisment.

Cerceteaza putin si vezi cand audienta ta este online. Atunci este momentul ideal de a posta si de a obtine rezultate din postarile tale.

8. Posteaza cu regularitate.

Intotdeauna posteaza continut nou, cu regularitate, pentru a mentine interesul fanilor crescut

Durata medie de viata a unei postari pe Facebook este de 3 ore (desi variaza). De aceea este bine sa postezi mai mult de o data pe zi pentru a creste engagement-ul.

Pentru a afla durata de viata a unei postari, poti folosi Edgerank checker Pro, un tool care iti spune daca postarea ta mai este de actualitate sau nu. In functie de asta, iti poti planui viitoarele postari.

9. Foloseste-te de evenimentele curente.

Posteaza continut legat de anumite sarbatori cum ar fi Craciunul sau Valentine’s Day, in preajma acestor sarbatori. Fanii tai cu siguranta vor relationa cu aceste postari. Extinde aceasta regula si catre alte evenimente importante care au loc in viata de zi cu zi, nu doar de sarbatori.

10. Pune intrebari fanilor tai.

Incearca sa pui intrebari la care fanii sa fie inclinati sa raspunda. Cele mai de succes intrebari sunt cele de tipul « Unde? », « Cand?», « Cum?».

De asemenea poti cere feedback despre produsele tale prin intermediul acestor chestionare.

11. Cunoaste-ti audienta.

Afla cat mai multe despre fanii tai. Cu cat stii mai multe despre ei, cu atat vei stii exact ce continut sa folosesti pentru a-i activa. Foloseste orice informatie pe care o ai, atat din mediul online cat si offline, pentru a le intelege mai bine dorintele: sunt mai multi barbati sau femei? Sunt interesati de pret sau de calitate? Se afla pe pagina ta din curiozitate sau din nevoie?

Foloseste metrici de inbound marketing pentrua compila toate aceste informatii. Astfel vei reusi sa creezi un continut atragator pentru fanii tai, bazat pe nevoile acestora.

12. Foloseste un continut variat.

Tipul de continut al postarilor tale trebuie sa varieze, de la un continut amuzant la unul axat pe informatii legate de business. Iata cateva idei de postari variate : - Poze cu clienti fericiti - Studii de caz - Poze cu angajatii - Glume si imagini amuzante - Concursuri - Produse noi - Oferte

13. Invita oamenii sa se aboneze la pagina ta.

Chiar daca ai un logo « Facebook » pe site-ul tau cu mesajul « Urmareste-ne », este posibil ca acel logo sa fie trecut cu vederea. Oamenii sunt ocupati, asa ca daca nu ii inviti sa iti aprecieze pagina, probabil nu o vor face.

Exista cazuri in care, desi oamenii stiu de existenta paginii, daca nu primesc o invitatie de a da « Like », nu o fac din comoditate.

Cel mai bine este sa inviti direct cat mai multi vizitatori sa iti aprecieze pagina, decat sa astepti sa primesti « Like »- uri de pe website.

14. Evidentiaza-ti postarile

Facebook iti da ocazia de a-ti evidentia anumite postari folosind butonul de « Pin ». Astfel, postarile sunt asezate in partea de sus a paginii, in partea stanga pentru 7 zile. Aceste postari vor fi primele vizualizate pe timeline-ul tau. Ele apar evidentiate cu un steag portocaliu in coltul din dreapta sus.

Foloseste aceasta tactica pentru a atrage atentia catre postarile importante.

Interactiunea cu fanii tai este foarte importanta pentru a-ti mentine pagina de Facebook « vie ». Prin interactiune, fanii devin atrasi de continut si ii poti redirectiona cu usurinta catre site sau landing page pentru a-i transforma in clienti.

Pentru a afla mai multe despre cum sa atragi clientii din Facebook, descarca gratuit ghidul de mai jos:

simulare-ghid-3d2

Descarcă studiul

Categorii:
General Social Media