4-motive-pentru-care-nu-generezi.jpg

4 motive pentru care nu generezi suficiente lead-uri

Publicat de: Andreea Moisa

24 Iun 2015

Fie ca iti doresti sa cresti numarul de abonati sau inscrisi la un eveniment, sau sa obtii mai multe comenzi pentru un produs, lead-urile joaca un rol important, iar daca pe site-ul tau exista suficient trafic dar prea putini vizitatori se concretizeaza in lead-uri, este posibil sa te confrunti cu una din problemele pe care le-am depistat a fi comune multor companii.

Mai jos gasesti 4 din cele mai intalnite motive care te pot impiedica in procesul de conversie a vizitatorilor in lead-uri si sfaturile noastre pentru a imbunatati situatia actuala:

imagine articol 4 motive pentru care nu generezi suficiente lead-uri5-01 (1)

  1. Strategia ta de marketing nu implica oferte de continut

Daca pana in acest moment strategia ta de marketing s-a bazat doar pe oferte si reduceri de pret, ar fi bine sa iei in considerare si alt tip de oferta, cea de continut. Iata de ce:

Peste 95% din vizitatorii de pe site nu sunt inca pregatiti sa faca o achizitie, aflandu-se intr-o etapa de cercetare sau evaluare a diferitelor optiuni. Acestia nu sunt inca interesati de o oferta de pret, dar sigur le-ar putea fi de folos niste informatii suplimentare care sa ii ajute sa-si clarifice mai bine solutiile pe care le au la indemana.

Spre exemplu, daca ai un magazin online si vrei sa vinzi laptopuri, clientii tai sunt interesati in prima faza de specificatiile tehnice. Pentru cei care se afla in aceasta faza poti face un ebook explicativ, care sa ii ajute sa inteleaga criteriile tehnice de alegere a unui laptop. Dupa ce au parcurs aceste informatii si inteleg la ce trebuie sa fie atenti cand isi aleg un laptop, le poti oferi analize comparative, ca sa isi poata da seama ce model li se potriveste in functie de nevoile lor specifice. In ultima faza a procesului de achizitie, le poti oferi un voucher de reducere.

Considerand ca ii oferi ceva valoros in mod gratuit, vizitatorul va prinde incredere in compania ta si il vei indruma indirect spre decizia de cumparare.

Ofertele de continut pot lua forma unor ebook-uri, ghiduri, whitepaper-uri, analize comparative template-uri sau prezentari, webinarii, kit-uri sau demo-uri, insa toate acestea trebuie sa tina cont sde stadiul in care se afla prospectul in procesul de cumparare.

Intr-un articol anterior gasesti 5 Sfaturi pentru a crea Oferte Irezistibile. Te sfatuiesc sa le urmezi!

  1. Call to action –ul nu este vizibil sau nu e de impact

Chiar daca oferta pregatita de tine este una remarcabila si de mare interes pentru vizitatorii tai, daca aceasta nu este promovata corespunzator, nu este folosit un mesaj adecvat in contextul potrivit, este foarte posibil ca efortul depus pentru a crea tot acel continut fabulos sa fi fost in zadar.

De aceea este foarte important sa tii cont de urmatoarele sfaturi cand vrei sa construiesti un call to action:

  • Foloseste verbe orientate spre actiune, de tipul " Descarca ghidul” sau “Inscrie-te la un webinar”
  • Foloseste cuvinte cheie ce descriu oferta. Trebuie sa incluzi numele ofertei iar acesta trebuie precizat in fiecare pas din procesul de conversie.
  • Concepe un design atragator dar care sa respecte culorile brandului
  • Plaseaza CTA-ul pe paginile potrivite. Trebuie sa existe o legatura intre call to action si restul informatiei de pe pagina.
  • Call to action-urile trebuie adaptate in functie de cele trei nivele care preceda procesul de achizitie. In cele mai multe situatii, butoanele call-to-action se adreseaza doar ultimei categorii de vizitatori pregatiti sa faca o achizitie si de aceea multi vizitatori nu ajung sa se converteasca in lead-uri.
  • Foloseste butoane call to action de tip SMART care se schimba in functie de interactiunea vizitatorului cu siteul si cu stadiul in care se afla acesta in procesul de achitie

In articolul precedent vei gasi  5 Strategii de folosire a Call to Action-urilor dinamice. Punandu-le in practica vei crea call to action-uri remarcabile ce te vor ajuta sa generezi si mai multe lead-uri.

  1. Landing Page-ul nu este suficient de atractiv

Call to action-ul are rolul de a “agata” vizitatorul si a-l determina sa faca un “click” spre oferta promisa, insa daca pagina pe care ajunge nu este  interesanta, avand poate prea mult text, cu paragrafe dense, fara o poza care sa ilustreze continutul ofertei, pot sa te asigur ca niciun vizitator nu o sa ajunga se se bucure de oferta pregatita de tine, oricat de buna ar fi aceasta.

Ca sa poti sa-ti atragi vizitatorii, sa le inspiri incredere si sa-i determini sa-ti dea contactul lor in schimbul ofertei tale, tine cont de urmatoarele sfaturi:

  • Cuprinde in titlu neaparat continutul ofertei si eventual caracterul gratuit al acesteia.
  • Creeaza o descriere scurta si la obiect, urmata de detalierea clara, cu liniute, a beneficiilor pe care vizitatorul le va obtine daca descarca oferta.
  • Foloseste o imagine sau un filmulet care sa ilustreze simplu si persuasiv oferta – un preview al continutului sau o prezentare succinta intr-un material video.
  • Adauga iconite de social media share
  • Foloseste testimoniale relevante de la persoanele care au beneficiat de oferta
  • Scoate meniul de navigare al site-ului si evita folosirea link-urilor care pot distrage atentia vizitatorului, obictivul acestei pagini este de a genera leaduri nu de a genera trafic pe alte pagini din website.

Tinand cont de aceste sfaturi dar si parcurgand pasii din Ghidul tau pentru un landing page performant vei putea genera mult mai multe leaduri si vanzarile vor creste odata cu acestea.

  1. Formularul de completare este prea lung

Formularul pe care vizitatorul va trebui sa-l completeze pentru a intra in posesia produsului, trebuie sa oglindeasca valoarea ofertei, insa lungimea formularului trebuie sa tina cont si de stadiul in care se afla vizitatorii.

Iata si cateva sugestii de care sa tii cont pentru a avea cat mai multe formulare completate:

  • Plaseaza-l “above the fold” ca sa nu fie nevoie ca vizitatorul sa dea scroll pentru a vedea toate campurile.
  • Transforma titlul plasat deasupra formularului intr-un call-to-action de tipul: “Obtine ghidul!” sau “Descarca ebookul acum!”
  • Testeaza mai multe variante de formular: cu campuri mai multe sau mai putine si cu diverse tipuri de informatii pe care le ceri si vezi la ce reactioneaza mai bine vizitatorii tai.
  • Marcheaza vizibil campurile obligatorii.
  • Include link catre politica de confidentialitate, in dreptul campului unde ceri prima informatie mai sensibila (numarul de telefon, de exemplu).
  • Foloseste un call-to-action atragator si persuasiv pe butonul de la sfarsitul formularului, spre exemplu: “Descarca ghidul acum!”
  • Foloseste campuri inteligente, care nu mai apar la a doua vizita.

Campurile inteligente ajuta la crearea progresiva a profilului consumatorului si este o functie de care poti profita daca folosesti un soft de marketing precum cel de la Hubspot, permitandu-ti sa controlezi ce intrebari apar in formular, in functie de informatiile pe care le ai deja despre leadul respectiv. Aceasta tehnica poarta numele de Progressive Profiling si poti afla mai multe din articolul Cum cresti rata de conversie prin functia de progressive profiling.

Daca vei respecta toate aceste sfaturi utile pe care ti le-am prezentat mai sus rezultatele vor aparea cu siguranta si se vor reflecta si in cresterea vanzarilor, iar pentru si mai multe sanse de conversie ti-am pregatit un Ebook in care am strans cele mai bune 30 de sfaturi, trucuri si idei pentru generarea de lead-uri.

Sper sa le pui cat mai repede in practica si sa te bucuri cat mai curand de rezultate!

Ghid_30-sfaturi-pentru-un-landing-page-eficient

Descarcă studiul