9-moduri-prin-care-iti-poti-automatiza.jpg

9 moduri prin care iti poti automatiza campaniile de email marketing

Postat de: Iulia Mitu

28 Iul 2015

Probabil ti s-a intamplat de multe ori sa fii prins in activitati care iti ocupa intreaga zi si stii cat de stresant este cand, din lipsa de timp, trebuie sa amani anumite activitati doar pentru ca agenda ta este prea incarcata.

Fie ca trebuie sa participi la intalniri cu clientii sau esti ocupat cu sedinte care dureaza de dimineata pana seara, sigur ti-ai dorit macar o data ca activitatile de promovare (precum trimiterea unor emailuri catre lead-urile calificate, care sa faciliteze procesul de vanzare)  sa se faca de la sine.

Din fericire exista o solutie care iti poate usura procesul de conversie a lead-urilor chiar si cand tu esti ocupat cu alte sarcini de serviciu.

Folosind sistemul de marketing automatizat (cunoscut in general sub denumirea din engleza, marketing automation), iti cresti sansele de a converti lead-urile in clienti.

Ce reprezinta Marketingul Automatizat?

Asa cum spuneam si intr-un articol anterior, marketingul automatizat este un instrument prin care livrezi continut valoros si relevant persoanelor potrivite, la momentul potrivit, acompaniind lead-urile de-a lungul procesului de achizitie.

Software-ul de marketing automatizat va urmari fiecare miscare a lead-ului si ii va trimite email-ul potrivit pentru a-l determina sa actioneze dupa bunul tau plac.

8% din companiile B2C si 21% din companiile de tipul B2B au considerat Marketingul Automatizat unul din topul prioritatilor digitale in anul 2014 – Adobe “Quarterly Digital Intelligence Briefing” (2014)

80% din companiile care au utilizat un sistem de marketing automatizat au inregistrat o crestere a numarului de lead-uri si 77% au inregistrat o crestere a numarului de conversii - VB Insight “Marketing Automation, how to make the right buying decision” (2015)

Ca sa intelegi si mai bine cum te poate ajuta un astfel de sistem, ti-am pregatit 9 exemple prin care iti poti automatiza campaniile de email marketing.

beatrix-welcome-emailExemplul 1. Email de bun venit

Compania de software Beatrix trimite cate un email de bun venit fiecarui user care se inregistreaza pe site.

Acest email contine o scurta introducere si un call to action care invita userul sa isi creeze un asistent virtual.

Asistentul reprezinta plus valoarea software-ului. Cu cat userii care folosesc trial-ul software-ului ajung sa isi creeze mai repede un asistent, cu atat mai repede vor deveni clienti propriu-zisi.



Exemplul 2. Email de re-engagement

Cu ajutorul sistemului de lead scoring, compania de iaurturi Pinkberry a putut identifica userii care nu au mai interactionat in ultima vreme cu brand-ul.

Acesti useri au fost identificati pe baza punctajului scazut obtinut prin sistemul de lead scoring. Ei au fost introdusi intr-o baza de date separata iar la implinirea unui anumit numar de zile in care nu au inregistrat nicio activitate, au primit automat un email cu un iaurt gratis in cosul de cumparaturi. In posesia cadoului puteau intra numai acei useri care plasau o comanda in termen de 7 zile de la primirea email-ului.

crocs_2_year_w640
Exemplu 3. Email aniversar

In momentul in care un client implineste un anumit numar de ani de cand se afla in baza de date, compania Crocs foloseste acest pretext pentru a-i trimite in mod automat un email aniversar. Crocs ofera un voucher  aniversar in valoare de 15 dolari reducere la o comanda mai mare de 75 de dolari, campania avand drept obiectiv impulsionarea clientilor de a face o noua achizitie.

 

 

warby-parker-email-voice1.png
Exemplul 4. Email Alert

Acest tip de email merge de minune in situatia in care compania ta ofera produse sau servicii care necesita achizitii recurente. Compania Warby Parker adauga perioada de valabilitate a prescriptiei pentru ochelari pe fisa fiecarui client.

Cu ajutorul sistemului de marketing automatizat, clientii care se apropie de termenul de expirare a valabilitatii prescriptiei primesc un mail de reamintire si sunt indemnati sa revina la control.

 

 

dropbox

Exemplul 5. Email de activare

In cazul userilor care si-au facut cont pe site-ul tau dar nu au realizat o anumita actiune, le poti trimite un email de activare.

Serviciul Dropbox foloseste un astfel de email pentru userii care si-au facut cont insa nu si-au activat serviciul pe laptop sau pe orice alt device. Userii care isi fac cont  si devin in acest fel lead-uri sunt automat inscrisi intr-o baza de date iar daca acestia nu isi activeaza serviciul in decurs de cateva zile primesc automat un email.

In acest email personalizat, Dropbox anunta utilizatorul ca nu si-a descarcat serviciul, ii reaminteste beneficiile si foloseste un buton call to action care trimite utilizatorul pe pagina de descarcare.



BR-600x905.jpgExemplul 6. Email-uri exclusiviste

Daca reusesti sa iti faci subscriberii sa se simta speciali prin oferte exclusive, nu o sa cresti doar loialitatea fata de brand dar si sansele ca acestia sa cumpere un produs sunt mai mari.

Poti sa folosesti acest gen de email pentru clientii pe care ii ai deja in baza de date dar care nu au mai achizitionat niciun produs in ultima perioada de timp, dar si pentru lead-urile care nu au avansat indeajuns in procesul de achizitie.

Magazinul online Banana Republic foloseste acest gen de promovare si ofera subscriberilor un discount de 40%. Ca sa urgenteze procesul de vanzari, oferta are o perioada de valabilitate de o zi.

 

Exemplul 7. Cross-selling Email

Compania aeriana Scoot Airlines foloseste emailul de confirmare pentru cross-selling. Alaturi de detaliile de zbor, acest email contine si posibilitatea de a achizitiona mai multe servicii complementare, precum inchirierea unei masini sau a unei camere de hotel.

 

Fab_ff72ce0a-6742-484b-8726-e0fc1c10550a

Exemplul 8. Email despre cosul de cumparaturi abandonat

Ce faci daca ai un magazin online si observi ca un user a adaugat  un produs in cosul de
cumparaturi dar nu a finalizat comanda?

Magazinul online Fab trimite userilor care si-au abandonat cosul de cumaraturi un email automat. Cei care nu au finalizat comanda in decurs de 3 zile primesc un email in care li se aminteste ca produsul exista inca pe stoc si ii incurajeaza sa continue procesul de achizitie. Odata cu retargetarea prin email, poti folosi si un sistem de vouchere pentru a stimula achizitia.

Exemplul 9. Marketingul automatizat pentru compania ta

La inceputul articolului doream sa iti oferim 9 exemple despre cum poti sa folosesti acest sistem si sa analizezi impreuna cu echipa ta daca marketingul automatizat reprezinta o tehnica ce va poate ajuta in procesul de vanzare...insa ne-am gandit sa-ti oferim ceva mai mult.

Datorita faptului ca Beans United este partener Hubspot, iar HubSpot este platforma numarul 1  de marketing automation, vrem sa iti oferim o consultanta gratuita pentru a afla daca acest sistem este sau nu potrivit pentru compania ta.

Afla ce poti face in plus cu sistemul de marketing automatizat de la HubSpot:

  • Poti trimite emailuri personalizate in functie de interatiunea utilizatorilor pe site

In momentul in care un client sau un lead revine pe site, sistemul il recunoaste si ii poate trimite acestuia un email cu o oferta personalizata, sau poate trimite un sms echipei de vanzari pentru a-l contacta exact in momentul in care interesul lui este cel mai ridicat.

  • Poti marca trecerea leadurilor intr-un stadiu mai avansat (din Marketing Qualified lead -> Sales Qualified Lead)

Daca lead-ul indeplineste anumite criterii de calificare atat prin nivelul de potrivire cat si de interes, cu ajutorul platformei de marketing automatizat se poate schimba statusul acelui lead, dintr-un lead necalificat in lead pregatit pentru a fi abordat de echipa de vanzari.

  • Poti seta un program automat de educare a leadurilor

Workflow-urile automate de email-uri sunt declansate de o anumita actiune a lead-ului si presupun o insiruire de email-uri care au rolul de a-l acompania in procesul de achizitie.

  • Poti seta un sistem pentru intelegerea nivelului de satisfactie a clientilor

Daca ai un magazin online, poti determina nivelul de satisfactie a clientilor cerandu-le sa acorde o nota de la 0 la 10 produselor sau serviciilor tale. In functie de rezultatul obtinut (Net Promoters Score), poti declansa automat o serie de email-uri dedicate, adaptate nivelului lor de satisfactie.


Cere o consultanta gratuita si afla ce impact ar putea aduce companiei tale sistemul de Marketing Automatizat! Daca vom constata ca acest sistem este necesar companiei tale, vei beneficia GRATUIT de platforma HubSpot timp de 30 de zile.

Consultanta Gratuita Marketing Automation

Descarcă studiul