header-cand-sa-trimiti-un-nl.jpg

Cand trebuie sa trimit un newsletter

Publicat de: Ilinca Covreag

12 Ian 2017

Cu siguranta ti-ai pus si tu aceasta intrebare ori de cate ori te-ai uitat pe cate un grafic de analytics si ai observat rezultate sub asteptari.

Orice raspuns corect ar trebui sa inceapa, cel mai probabil, cu “Depinde de….”.

Pentru a nu ajunge la o dilema aproape shakespeariana (“To send or not to send? - that is the question) vom da “skip” la aceasta formulare si trecem direct la lucrurile punctuale de care trebuie sa tii cont atunci cand te pregatesti sa bati (din nou) la usa virtuala a audientei tale:

#1 Zilele din saptamana potrivite pentru trimiterea unui newsletter

Alege ziua din saptamana in functie de tipul de content pe care vrei sa il livrezi publicului tau si de comportamentul general sau specific al acestuia (in masura in care ai date despre el).

  • Cele mai populare zile din saptamana Experienta ne-a demonstrat ca cea mai eficienta zi din saptamana pentru trimiterea unui newsletter este ziua de Marti. Statisticile de marketing ne sustin si ele teoria: peste 17% din volumul total de e-mail-uri sunt trimise Marti cu o rata de accesare a lor de 18% - cea mai mare rata in raport cu oricare alta zi din saptamana.

    De o popularitate similara se bucura si urmatoarele doua zile ale saptamanii - Miercuri si Joi - rata de accesare a e-mail-urilor fiind si in aceste cazuri incurajatoare.

    Luni - denumita si Mad Monday - este evitata de catre cei mai multi dintre marketeri fiind considerata cea mai impovaratoare zi cu un volum mare de noi sarcini sau restante din saptamana precedenta si multe e-mail-uri sosite in intervalul de pauza creat de weekend.

    Ziua de Vineri nu pare a fi nici ea o alegere prea fericita - cea mai mare parte a audientei fiind distrasa de ideea de weekend.

    Dintr-un motiv evident zilele de weekend nu sunt considerate nici ele momente optime pentru trimiterea newsletter-urilor: cei mai multi aleg sa petreaca zilele libere departe de computer, informari, rapoarte, articole, etc.
  • Alegerea zilei din saptamana in functie de tipul de content  
    Cand realizezi planning-ul de newsletter-uri dintr-o saptamana/luna este important sa tii cont  de tipul de content pe care urmeaza sa il livrezi audientei: educational, actionabil, de tip oferta, etc.

Iata cateva ponturi de la Beans:

  • trimite e-mail-uri cu content educational in primele zile din saptamana;
  • te intereseaza completarea unui chestionar? Completarea unui formular de inscriere la un webinar? Vei fi cel mai probabil surprins sa afli ca cel mai bun CTR il ai in weekend, atunci cand volumul de e-mail-uri este scazut si invitatia ta se poate face mai usor remarcata.
  • daca activitatea companiei tale este in zona de entertainment regula zilei de Marti nu se mai aplica, Vineri putand deveni ziua perfecta pentru trimiterea unui newsletter.

#2 Intervalele orare optime

Cea mai mare rata de accesare a unui newsletter este in primele 60 de minute de la trimiterea lui. Un studiu GetResponse arata ca la 4 ore dupa trimiterea unui astfel de e-mail rata de deschidere scade pana la mai putin de 5%, iar dupa 24 de ore pana la mai putin de 1%.

Alegerea orei potrivite este, astfel, mandatorie.

  • Trimite e-mail-urile in timpul zilei - probabilitatea ca un e-mail trimis in timpul noptii sa fie deschis este destul de mica. Asa se intampla in cazul utilizatorilor de desktop. Mobile userii, pe de alta parte, tind sa fie mult mai activi in utlima parte a zilei si sa acceseze e-mail-urile in special in aceasta perioada.

  • Mijlocul zilei este cel mai bun moment pentru trimiterea unui newsletter (1-3 pm) insa nici inceputul de program nu este de neglijat, experienta noastra demonstrand ca intervalul 09 - 11 am poate favoriza o rata de accesare generoasa daca este asociat cu un criteriu specific al audientei tale (indicii de comportament rezultate din analizele tale periodice).

graph-1.png

  • Evita sa trimiti e-mail-uri la prima ora. Desi iti va putea parea o strategie buna sa fii deja prezent in lista de e-mail-uri a publicului tau inainte ca acesta sa acceseze inbox-ul, este important sa stii ca regula “primul primit, primul citit” nu se aplica aproape niciodata in cazul unui newsletter. Audienta ta va incerca sa inceapa fiecare zi cat mai productiv astfel ca va tria rapid e-mail-urile urgente de cele pentru care nu-si va gasi timp.

  • Daca in timpul saptamanii cea mai buna ora pentru trimiterea newsletter-urilor este 11 am, pentru ziua de Duminica lucrurile stau diferit. Un raport HubSpot arata ca ora 9 am este ideala pentru transmiterea e-mail-urilor.

graph-2.png

#3 Contextul si agenda-setting

Este important sa tii cont atat de contextul general si de cel specific (industriei tale) cat si de ce se afla in agenda-setting-ul publicului tau:

  • sarbatorile nationale/internationale
  • context tumultuos legat de o situatie aparuta spontan
  • evenimente nationale care capteaza atentia audientei tale
  • evenimente in industrie

Newsjacking-ul nu este tocmai usor de realizat si nu functioneaza intotdeauna.

Ce faci cand contextul nu pare a fi de partea ta?

Pentru ca nu vrei sa fii doar o urma de ecou intr-o mare de informatii si vrei sa ai o rata de accesare cat mai mare, este important sa eviti sa concurezi cu subiecte de acest tip, sa anticipezi cand efectele lor devin mai slabe si sa identifici momentul in care audienta ta este pregatita sa isi concentreze atentia asupra e-mail-ului tau.

Tinand cont de aceste repere, timpul devine o coordonata definitorie in masurarea succesului de care se poate bucura sau nu un newsletter. O conditie necesara - dar nu si suficienta.

O serie de premise iti pot garanta o interactiune eficienta cu audienta in raport cu obiectivul SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Timely) pe care l-ai stabilit.

Checklist-ul Beans

  • Ai un subiect de newsletter suficient de interesant?

  • Vizualul folosit reflecta sugestiv mesajul textului?

  • Mesajul de baza al newsletter-ului tau ofera informatii substantiale audientei?

  • Este in acord cu interesele publicului tau?

  • Ai inclus un CTA?

  • Ai inclus link-uri catre social media?

  • Este e-mail-ul tau Mobile Friendly?

  • Trimiti un numar optim de e-mail-uri in decursul unei saptamani? (prea multe vs prea putine)

  • New Call-to-action

Descarcă studiul