Top-5-statistici-interesante.jpg

Top 5 statistici interesante culese din Raportul Social Media - 2015

Publicat de: Andreea Moisa

1 Iul 2015

Michael Stelzner, fondatorul platformei Social Media Examiner, realizeaza anual un studiu in care analizeaza modul in care folosesc marketerii platformele de social media.

Unele lucruri ne sunt cunoscute insa este interesant sa vezi procentajele obtinute in urma studiului. Altele pot chiar sa te inspire in dezvoltarea planului tau de marketing.

Daca nu ai apucat sa citesti studiul, gasesti mai jos un top al primelor 5 statistici interesante din raportul “How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses” – 2015

unnamed (1)

 

Iata clasamentul:

Locul 5:  Facebook si LinkedIn, votate drept cele mai importante retele de catre marketeri

Potrivit raportului, la intrebarea “Care este cea mai importanta retea de socializare pentru business-ul tau”, Facebook a strans 52% din voturi, LinkedIn 21% iar Twitter 13%, in timp ce Google + a adunat doar 4%, Pinterest 3% iar Instagram 2%.

cele mai imp retele

Chiar daca se afla pe prima pozitie, fata de rezultatele raportului din 2014, Facebook a pierdut 2% din voturi iar LinkdIn a inregistrat o crestere fata de anul anterior, de pana la 4%.

Daca stam totusi sa analizam datele in functie de tipul business-urilor in care activeaza specialistii implicati in sondaj, clasamentele sufera modificari substantiale:

In situatia business-urilor de tip B2B, LinkedIn este in fruntea calsamentului cu 41% urmat de Facebook cu 30% din voturi si Twitter pe locul 3 cu 19%

Specialistii de marketing care activeaza in business-uri de tipul B2C au apreciat Facebook cu 65% de voturi,  Twitter-ul fiind de aceasta data pe locul 2 in clasament cu 10% iar LinkedIn cu 9%.

cele mai imp retele B2B si B2C

Locul 4:  53% din Specialistii de Marketing vor sa creasca numarul de reclame platite pe Facebook

Potrivit studiului, Specialistii prefera sa investeasa in reclame platite in Facebook (84%), iar contrar asteptarilor, Google Ads a strans mai putin de jumatate din procentul atins de Facebook, ocupand locul 2 cu un procentaj de 41%. Reclamele din LinkdIn (18%) sunt mai apreciate decat cele din Twitter (17%), in timp ce Youtube ocupa locul 5 cu 12%.

reclame platite

Pe parcurusul anului 2015, 53% din specialistii de marketing, care au participat la sondaj, doresc sa creasca numarul de reclame platite promovate prin Facebook, in tip ce 38% vor sa se pozitioneze cu reclame platite in Google.

fb ads si google ads

Locul 3:  Continutul video, o noua tendinta in Marketingul Online – 57% din specialisti folosesc deja clipurile video in strategia de promovare.

Cele mai utilizate tipuri de continut in social media, dupa aprecierea specialistilor de marketing, sunt postarile care contin imagini, acestea atingand un procentaj de 71%, iar aproape la egalitate se afla articolele de blog, cu un procentaj de 70%.

Interesant este faptul ca 57% din marketerii care au participat la sondaj, folosesc in strategia lor de promovare si clipurile video.

Specialistii au inceput sa devina tot mai receptivi la noile stiluri de comunicare, iar clipurile video au toate sansele ca in cativa ani sa domine internetul.  Aceasta presupunere se bazeaza in primul rand pe faptul ca 72% dintre marketeri doresc sa invete mai multe despre continutul video si in urmatoarea perioada vor sa il introduca in strategia de social media.

continut video

Locul 2: Podcasting-ul se dezvolta incet dar sigur – 10% dintre specialisti folosesc acest stil de continut, iar alti 26% doresc sa il implementeze.

podcast content

Acest tip de continut are foarte mult potential de dezvoltare, ceea ce reiese si din faptul ca 43% din specialistii intervievati doresc sa afle mai multe despre utilizarea Podcasturilor in promovarea online.

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu acest tip de continut, Podcast-urile sunt emisiuni sau show-uri pe care utilizatorii le pot asculta cu ajutorul diferitelor dispozitive digitale.  Acestea sunt transmise cu ajutorul internetului, sub forma de fisiere MP3 sau MP4.

Avantajele acestui tip de continut:

  • Este usor de facut, nu iti trebuie o tehnologie sofisticata; o camera web si microfon este suficient
  • Poate fi descarcat foarte usor si pus pe orice dispozitiv
  • Poate fi urmarit in orice moment din zi si din noapte si revazuta ori de cate ori se doreste
  • Odata salvata pe un dispozitiv, informatia se poate asculta si in lipsa conexiunii la internet

Locul 1: Care sunt cele mai eficiente tactici si cum putem creste rata de engagement in social media ? – Acestea sunt intrebarile care framanta mai mult de 92% dintre specialisti

Cei mai multi specialisti (92%) vor sa descopere care sunt cele mai eficiente tehnici pe care le pot aplica in strategia de social media, iar (91%) se intreaba care sunt cele mai bune metode pentru cresterea interactiunii in social media.

Deocamdata nu s-au gasit raspunsuri universal valabile, deoarece situatiile difera de la caz la caz.

Daca anumite tactici aduc rezultatele dorite pentru o companie, aceleasi tactici  nu pot garanta succesul si in cazul altei companii, insa se pot face anumite presupuneri in functie de: profilul fiecarui business, ce isi doreste fiecare client,  strategia stabilita si de profilul fiecarui Buyer Persona.

Acest subiect este foarte important, iar pentru ca intrebarile acestea macina majoritatea persoanelor care activeaza in domeniu, vom dezbate subiectul mai pe larg intr-un articol separat, unde vom incerca sa gasim raspunsuri bazate pe experientele anterioare.

Ghid-Facebook

Descarcă studiul

Categorii:
General Social Media