Viitorul-in-Marketing-Trenduri.jpg

Viitorul in Marketing: Trenduri in Inbound Marketing in anul 2016

Postat de: Iulia Mitu

14 Ian 2016

Cu totii am vrea sa putem vedea viitorul si sa stim de dinainte cum putem atrage, converti si transforma, simplu si usor, vizitatorii in clienti fericiti. Tinand cont de ultimele trenduri si noutati putem sa tragem anumite concluzii despre ceea ce ne va astepta pe parcursul noului an.

In cele ce urmeaza iti vom prezenta cele mai importante trenduri din inbound marketing pe care majoritatea specialistilor din domeniu au inceput sa le includa deja in strategiile lor de marketing, impreuna cu cateva sfaturi despre punerea lor in aplicare.

Marketing bazat pe date (Data-driven marketing)

Potrivit unui studiu realizat de Leapfrog Marketing Institute, 93% din specialistii de marketing sunt interesati sa obtina un ROI mai bun. Mai mult, ultimul studiu  “State of Inbound” realizat la sfarsitul anului 2015 a aratat ca obtinerea unui ROI mai bun este cea mai mare provocare a echipelor de marketing.

Departe de a mai fi un lucru optional, data-driven marketing a ajuns sa fie un concept necesar. In trecut, marketerii se bazau foarte mult pe instinct, insa astazi, bugetul este investit in functie de rezultatele obtinute.

Daca inainte, in marketingul traditional era dificil sa masori impactul, in acest moment exista tool-uri si metrici care ne pot simplifica munca si ne pot furniza datele de care avem nevoie pentru a lua decizii.

In Inbound Marketing, folosim cu atat mai mult  software-uri care pot furniza date in timp real despre numarul vizitatorilor, numarul lead-urilor calificate din punct de vedere marketing (MQL) sau vanzari (SQL) si actiunile acestora pe site, pentru a putea urmari obiectivele in mod eficient.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci daca vrei sa poti masura rezultatele este monitorizarea: alege sa urmaresti cativa metrici importanti pentru business-ul tau si evalueaza acesti metrici cu regularitate.

In Inbound Marketing cei mai importanti metrici sunt :

    • Numarul Lead-urilor calificate din punct de vedere marketing: cate lead-uri sunt pregatite sa intre in procesul de vanzare si de unde provin acestea (din social media, trafic direct, organic, paid sau alte medii castigate)
    • Contactele aflate in fiecare stadiu din procesul de achizitie: Cum sunt repartizati prospectii in fiecare stadiu din procesul de achizitie? Ce procentaj din contactele adunate se afla in stadiul de leaduri calificate din punct de vedere marketing? Ce lead-uri sunt in stadiul de oportunitate? Cate s-au concretizat in clienti?
    • Provenienta lead-urilor care se inscriu pe blog: de unde provin lead-urile care s-au inscris pe blog? ( organic search, paid, social media, etc)
    • Numarul de lead-uri care au caracteristicile unui buyer persona.

Dupa ce ai ales ce metrici vrei sa urmaresti, poti sa studiezi informatiile pe care le inregistreaza si sa te intrebi ce actiuni au condus la modificarile depistate pe parcurs. Analizand lucrurile care merg bine si lucrurile care mai trebuie imbunatatite, vei putea intelege mai bine actiunile prospectilor, ce nevoi au acestia si ce actiuni de marketing sa folosesti pentru a-ti indeplini obiectivele propuse.

Personalizarea Continutului

Potrivit studiului Janrain, 74% din clientii online sunt agasati de mesajele care nu le servesc intereselor lor, acesta fiind doar unul din indicatorii care ne atesta faptul ca modul traditional de a face marketing nu mai functioneaza.

In prezent, tot mai multe companii incep sa puna accent pe personalizarea experientelor prospectilor si aici nu ne referim doar la a adauga prenumele utilizatorului in subiectul email-ului. Scopul acestei personalizari este de a le oferi oamenilor o experienta unica, in functie de comportamentul lor si care sa le anticipeze actiunile, nevoile si dorintele viitoare.

Spre exemplu, daca o persoana a downloadat 2 ebook-uri din acelasi domeniu de interes, odata ce revine pe site va putea vedea un call to action dinamic, cu o oferta comerciala adaptata interesului sau. 

Folosind tehnici de “smart content”, poti personaliza nu doar  continutul emailului ci si paginile siteului, formularele si mesajele de tip call to action. Poti oferi un continut targetat in functie de orice informatie cunosti despre vizitatori, in functie de locatia lor, de sursa din care provin,  de stadiul in care se afla in procesul de achizitie si paginile pe care le viziteaza pe site.

Native Advertising

In ultimul timp tot mai multi utilizatori opresc reclamele sau prefera sa inchida bannerele publicitare din mediul online. Gigantii din tehnologie au preluat mesajul publicului si chiar au inceput sa ofere servicii de ad-blocking, precumApple, care ofera utilizatorilor aplicatii care blocheaza reclamele pe browser-ul Safari.

Pentru a putea promova mesajele in continuare, brandurile si specialistii de marketing au gasit noi cai de explorat. Native advertising-ul  est una din cele mai interesante metode care castiga tot mai mult teren.

Potrivit raportului BI Intelligence lansat de publicatia Business Insider, in America, in anul 2013 s-au cheltuit 4.7 miliarde de dolari pe Native Advertising. In 2015, costurile s-au ridicat la 11 miliarde, iar pentru anul 2017 se estimeaza un buget de 17.5 miliarde pentru acest nou concep de marketing.

Daca nu esti familiarizat cu native advertising-ul, sigur ai observat pana acum un articol de tipul unui “guest post” sau un articol de tip advertorial (publicitate platita) in care este promovat un serviciu sau un produs atat de subtil incat poate la prima vedere nici n-ai fi spus ca este o reclama. Ei bine, acesta este un exemplu de nativ advertising.

Cand este corect folosit, Native Advertisingul poate reprezenta o tactica foarte buna de marketing pe care specialistii o pot folosi pentru a livra un mesaj care sa produca impact fara a intrerupe experienta consumatorilor, ba din potriva, acesta sa fie de interes si educativ pentru target.

Integrarea datelor si proceselor

Cand lucrezi cu tactici diferite de marketing care necesita tool-uri specifice, este aproape imposibil sa le poti lega armonios pentru a putea obtine o viziune de ansamblu.

Marketerii care se lupta cu 10 tool-uri pentru a putea sustine o campanie, de cele mai multe ori se confrunta cu aceleasi probleme de fiecare data cand incearca sa coreleze datele raportate de toate aceste instrumente: pierd mult timp, rezultatele sunt neconcludente, iar toata munca este in zadar.

Odata cu dezvoltarea tehnologiei si cu ritmul accelerat in care se misca industria de marketing, au aparut tot mai multe platforme care sa integreze toate aceste tool-uri intr-un sistem automatizat.

Specialistii de la HubSpot au dezvoltat inca din 2007 o platforma integrata Marketing + Sales  care aduna la un loc tool-uri de SEO, social media, email marketing, lead scoring, marketing automatizat, analytics si din care se pot crea pagini de blog, landing page-uri si butoane de call to action.
Daca consideri ca in 2015 n-ai generat suficiente lead-uri, rezerva acum 30 de minute de consultanta gratuita si te vom ajuta sa identifici mecanismele eficiente prin care poti atrage si converti mai multe lead-uri calificate in 2016.

Trenduri-in-Inbound-Marketing-in-anul-2016

Descarcă studiul