7-elemente-de-SEO.jpg

7 elemente de SEO pe care trebuie sa le stie un Marketing Manager

Publicat de: Andreea Moisa

30 Mai 2014

Optimizarea unui site pentru motoarele de cautare (SEO) este un proces complex, care poate fi influentat in sens pozitiv sau negativ de alte tactici online. De aceea, orice Marketing Manager trebuie sa cunoasca o serie de elemente importante care nu pot fi lasate doar in grija specialistilor SEO sau a programatorilor.

 Inainte de a vedea care sunt acestea, este necesar sa intelegem ce presupune o campanie SEO :

componente SEO

 

1.Identificarea Factorilor Blocanti

Modul in care motorul de cautare vede un site este foarte diferit de felul in care il vedem noi. Un meniu in javascript, spre exemplu, nu poate fi vazut si indexat de Google. Exista peste 100 de astfel de factori blocanti care pot influenta pozitionarea unui site.

2. Optimizari on-page

Optimizarile on-page fac referire la folosirea cuvintelor cheie in diferite elemente ale unei pagini precum titlu, descriere, imagini si continut.

3. Continut textual

Continutul a fost si va ramane intotdeauna un factor important in pozitionarea unui site. Pentru fiecare cuvant cheie pe care il optimizam, este important sa ii cream un context semantic potrivit.

4. Optimizari Off-site

Motoarele de cautare apreciaza un site care primeste recomandari sub forma unor linkuri, din siteuri terte, bloguri, retele de socializare, forumuri, etc. Acestea sunt asemenea unor voturi de incredere oferite de consumatori.

5. Dezvoltarea entitatii de Brand

Un site pe care oamenii ii cauta (in Google) cand sunt in cautarea unui produs sau a unei solutii la nevoile lor,  transmite semnale pozitive motoarelor de cautare, acestea recunoscandu-l ca fiind un brand important si acordandu-i o autoritate mai mare.

Vom lua acum pe rand fiecare din cele 7 elemente de SEO pe care trebuie sa le stie un Marketing Manager :

 No1 : Landing Page-uri si Mini Siteuri de Campanie

Context : 

Crearea unui landing page sau a unui site de campanie este un mod excelent de a concentra atentia vizitatorilor spre oferta ta, ducand la o rata de conversie mai buna. Comunicarea din jurul campaniei se va realiza pe canale diverse, de la mijloace traditionale precum tv, radio, presa, pana la mijloace online. Ai obtinut un reach bun iar mesajul tau a devenit cunoscut. Mai mult chiar, campania a ajuns virala si o serie de alte siteuri si bloguri au preluat-o.

Ceea ce trebuie sa stii :

Campania a generat probabil o serie de linkuri naturale spre siteul tau. Daca vei dezactiva landing page-ul, toate aceste linkuri vor trimite catre o pagina de eroare 404 ceea ce va priva userii de vizualizarea acesteia. Din punct de vedere SEO, vei pierde autoritatea conferita de aceste linkuri.

O alta perspectiva este pastrare siteului de campanie, chiar si dupa expirarea campaniei. In acest caz, linkurile confera autoritate siteului de campanie, dar aceasta nu este transferata catre siteul principal al brandului.

O redirectionare permanenta, tip 301, va permite transferarea autoritatii paginii/siteului de campanie catre alte pagini relevante ale siteului principal.

No2 : Modificarea URLurilor

Context :

Iti doresti un design nou, o optimizare mai buna a siteului pentru colectarea lead-urilor sau treci printr-o etapa de rebranding. Odata cu dezvoltarea noului site, adresa web (URL-ul) paginilor tale se va schimba.

Poate nu vrei sa iti schimbi siteul, ci doar denumirea unor produse, iar platforma pe care este construit siteul iti schimba (by default) si structura URL-ului.

Ceea ce trebuie sa stii :

URL-ul este modul prin care Google identifica o pagina. Schimbarea URL-ului poate duce la pierderea pozitiilor obtinute pentru cuvintele cheie relevante paginii.

Asigura-te ca orice modificare a URL-urilor se va face doar daca este absolut necesar si atunci foloseste cu incredere redirectionarile tip 301 pentru a transfera popularitatea paginii existente catre cea noua.

No3: Gestionarea produselor care nu sunt in stoc

Context :

Ai diverse produse care ies temporar din stoc sau iti schimbi o colectie si produsele vechi nu se vor mai regasi in paginile siteului. Cum trebuie sa le gestionezi din punct de vedere seo ?

 Ceea ce trebuie sa stii :

Daca dezactivezi produsele care ies temporar din stoc, vei genera o pagina de eroare 404 si vei pierde autoritatea paginii si posibilitatea siteului de a aparea in cautari pentru numele produsului.

Daca pastrezi activa pagina, poti adauga un mesaj pentru a anunta lipsa stocului, recomandand vizitatorului produse asemanatoare sau o alerta cand produsul revine in stoc. Pastrarea paginii va permite pastrarea pozitiei siteului pentru numele produsului. Odata cu modificarea informatiilor din pagina, asigura-te ca URL-ul paginii de produs nu a suferit modificari.

Pentru produsele end of life, care nu vor mai reveni in stoc, poti folosi din nou o redirectionare permanenta, tip 301, pentru a redirectiona produsul catre categoria corespondenta.

No4 : Recategorizarea produselor

Context :

Ai un magazin sau un catalog online iar produsele se regasesc in diverse categorii. Daca vinzi ceasuri, vei avea drept categorii “ceasuri pentru barbati” si “ceasuri pentru femei”.

Ceea ce trebuie sa stii :

O segmentare in detaliu a categoriilor si subcategoriilor siteului va permite motoarelor de cautare sa identifice o relevanta a cuvintelor cheie in site. Recategorizarea ceasurilor in “ceasuri de mana” “ceasuri sport” “ceasuri elvetiene” si crearea unui pagini dedicate pentru fiecare concept va spori sansele de a fi vizibil in prima pagina la aceste cautari.

No5: Continutul Duplicat

Context :

  • Ti-ai cumparat mai multe domenii iar siteul tau este activ pe fiecare dintre ele (www.site.com si www.site.ro)
  • Acelasi produs este adaugat in mai multe categorii iar URL-ul paginii de produs se schimba in functie de categorie
  • O pagina din site nu isi schimba aproape deloc continutul, desi URL-ul sufera modificari (filtre, paginatie)

 Ce trebuie sa stii :

Continutul duplicat apare atunci cand o pagina este accesibila sub mai multe forme de URL. Putem vorbi despre continut duplicat si in cazul paginilor cu continut foarte asemanator. Google apreciaza continutul unic iar situatiile de continut duplicat pot duce la depozitionarea siteului.

 Exista mai multe metode pentru rezolvarea continutului duplicat, dar aplicarea celei mai potrivite metode depinde de fiecare situatie in parte : redirectionare 301, canonical tag, next rel-prev pentru paginatie, gestionarea parametrilor din Google WebMaster Tools, personalizarea elementelor paginii cu ajutorul atributelor distinctive, continutului generat de useri, reorganizarea informatiei, etc

No6 : Site Search

Context :

Ai un modul intern de cautare in site pentru a permite vizitatorilor sa gaseasca mai usor ceea ce cauta. De fiecare data cand un user realizeaza o cautare, se genereaza o pagina noua care poate fi indexata sau nu de catre motoarele de cautare.

Ce trebuie sa stii :

Indexarea unui numar mare de pagini cu continut similar sau de slaba calitate poate duce la penalizari din partea lui Google.

Aceste cautari sunt insa adesea foarte utile iar userii folosesc cuvintele respective pentru a descoperi produsele pe care le cauta nu doar in interiorul siteului tau ci si in motorul de cautare.

Urmareste aceste cuvinte in Google Analytics si permite indexarea selectiva doar a paginilor cu adevarat relevante. Personalizeaza experienta userilor in aceste pagini la nivel de continut si design.

No7 : Cum imbinam activitatea de PR si SEO

Contex :

Folosesti diverse tehnici de comunicare a brandului tau, de la comunicate de presa pana la advertoriale si concursuri cu bloggeri.

 Ce trebuie sa stii :

Linkurile care trimit catre siteul tau din diferite surse au o valoare importanta pentru cresterea autoritatii siteului si pozitionarea cuvintelor cheie. Imbinarea activitatii de PR cu SEO poate duce la rezultate de durata.

 Ce trebuie sa stii despre aceste linkuri :

  • un link do-follow transfera popularitate paginii, spre deosebire de un link no-follow
  • un link pe un site cu o autoritate mare poate valora cat multe alte linkuri de pe siteuri cu o autoritate mai mica
  • este recomandat ca linkul sa se regaseasca intr-un continut editorial, in partea superioara a articolului
  • textul ancora (cuvintele pe care se plaseaza linkul) este un factor important, iar alegerea strategica a acestora poate imbunatati sau dauna procesului de seo
  • textul ancora reprezentat de numele siteului (brand) ajuta la cresterea popularitatii globale a siteului

In inbound marketing, SEO face parte din faza de atragere a traficului pe site, alaturi de social media si blogging.

Citeste mai multe informatii descarcand ghidul complet de inbound marketing in 15 pasi.

Bannere-ghiduri_Inbound-marketing-cum-sa-iti-cresti-vanzarile (1)

Descarcă studiul

Categorii:
SEO & PPC