Cum-cresti-rata-de-conversie.jpg

Cum cresti rata de conversie prin functia de progressive profiling

Publicat de: Andreea Moisa

3 Iun 2014

In inbound marketing, cand derulezi o campanie de generare de leaduri, urmezi, de regula, acesti pasi:

Campanie Lead Generation

Si daca aspectul general si structura landing page-ului sunt esentiale in obtinerea unui numar cat mai mare de leaduri calificate, formularul este instrumentul cheie in procesul efectiv de conversie.

Cu cat obtii, prin intermediul formularului, mai multe informatii despre leadurile tale, cu atat vei putea sa le livrezi mesaje de marketing mai bine tintite, deci mai interesante, deci mai eficiente. In acelasi timp, cu cat ai mai multe informatii despre leaduri, cu atat vor creste sansele ca echipa de vanzari sa ii contacteze cu succes.

Problema principala este ca un formular prea lung poate sa-i sperie pe vizitatorii care ajung pentru prima oara pe site si care se afla in faza ToFU – top of the funnel - in procesul de achizitie. Fiind intr-o faza de cercetare, de cautare de informatii, si aflandu-se la primul contact cu siteul tau, cel mai probabil nu vor fi dispusi sa completeze un formular prea lung. La asta se adauga si lipsa verificata de rabdare si disponibilitate a utilizatorilor din mediul virtual, dar si faptul ca internetul este privit de multi ca un loc plin de capcane, mai ales in contextul discutiilor recente despre confidentialitatea datelor personale.

Crearea progresiva a profilului consumatorului este o functie de care poti profita daca folosesti un soft de marketing si care poate rezolva aceasta problema, permitandu-ti sa controlezi ce intrebari apar in formular, in functie de informatiile pe care le ai deja despre leadul respectiv. Prin functia de progressive profiling, vizitatorul care ajunge prima oara pe site nu se intalneste cu un formular foarte lung si nici cu intrebari prea sensibile. Vei avea ocazia sa afli mai multe despre el data viitoare cand, in schimbul unei alte oferte interesante pe care i-o propui, el va trebui sa completeze un nou formular, cu alte campuri.

Formularele dinamice pe care se bazeaza functia de progressive profiling pot ramane intotdeauna de dimensiuni rezonabile, din moment ce anumite campuri sunt inlocuite automat cu altele, in functie de informatiile pe care le detii deja despre lead.

Cum ajuta progressive profiling la cresterea ratei de conversie si reconversie:

  • La prima vizita, utilizatorul nu trebuie sa raspunda decat la cateva intrebari generale, urmand ca apoi, in timp, sa ii adresezi si unele mai detaliate. La prima interactiune cu site-ul, vizitatorul nu se intalneste cu un interviu interminabil si nici cu intrebari care cer prea mult efort sau prea multe detalii. Punand doar intrebarile esentiale prima data, ai mai multe sanse sa cresti rata de conversie.
  • Formulare mai scurte, cu un impact vizual mai bun. Leadul care ti-a mai dat informatii si in trecut nu se va intalni nici el cu un formular imposibil de lung, in etapele urmatoare, din moment ce campurile sunt dinamice, si se evita repetitiile. Impactul vizual va ramane pozitiv, si vei putea profita de echilibrul intre valoarea ofertei si efortul/informatiile pe care le ceri leadurilor in schimbul ei.

  • O experienta online mult mai placuta pentru vizitator Cand folosesti formulare dinamice si progressive profiling, nu iriti vizitatorii cerandu-le aceleasi informatii de mai multe ori si ajungi sa ii cunosti in timp, acumuland progresiv informatiile care te vor ajuta sa-ti imbunatatesti profilele de buyer persona.

  • Segmentare eficienta Crearea progresiva a profilului te ajuta sa ajungi treptat, in relatia cu leadurile, la nivelul de incredere la care le poti adresa intrebari mai specifice, precum industria de care apartine, functia pe care o ocupa etc. Atunci cand leadul este identificat ca apartinand unei industrii anume, de pilda, ii vei putea propune in continuare o oferta de continut foarte specifica. Sansele de reconversie vor creste, la fel ca probabilitatea ca leadul respectiv sa inainteze in procesul de achizitie, catre o faza care sa-l apropie mai mult de momentul cumpararii.

    Optimizarea Formularului reprezinta doar o modalitatea prin care iti poti creste numar-ul de inscrieri,  insa mai jos gasesti alte 30 de sfaturi care te vor ajuta sa cresti numarul de lead-uri si profitul.

Ghid_30-sfaturi-pentru-un-landing-page-performant

Descarcă studiul

Categorii:
Generare Leaduri