header-echipa-beans-united-2.png

Tendințele anului 2018 în Inbound Marketing

Postat de: Larisa Gribincea

1 Feb 2018

Cum să faci anul acesta să obții rezultate și mai bune din conținutul creat? Ce forme de web design se zăresc la orizont? Încotro va duce SEO paginile tale? Care sunt elementele ce schimbă regulile jocului în 2018?

Specialiștii inbound marketing din echipa Beans United îți împărtășesc câteva dintre cele mai importante tendințe care se conturează pentru 2018 ca tu să fii pregătit să le întâmpini și implementezi în propria strategie de marketing pentru anul acesta.

andreea-beans-united

ANDREEA MOISA
Managing Director

„La Inbound 2017, conferință organizată anual de către Hubspot, s-a vorbit foarte mult despre inteligența artificială. Astfel, tind să cred că anul acesta buzz word-ul va fi #artificialintelligence și se vor dezvolta din ce în ce mai multe tool-uri care să învețe să ia cele mai bune decizii pentru optimizarea campaniilor.Un astfel de tool ne va sugera spre exemplu care este cel mai bun subiect pentru un email sau pentru articol de blog, crescând foarte mult rata de conversie.

Dacă ar fi însă să ne uităm doar la tendințele pe plan local, dacă spuneam anul trecut la GPeC că în 2018 vom vedea din ce în ce mai multe companii adoptând Content Marketingul, acum aș putea spune ca în lumina acestor evoluții vom vedea din ce în ce mai multe companii folosind platforme de marketing automation pentru a putea măsura și optimiza rezultatele provenite din acest conținut.”

Citește mai mult
alexandra-beans-united

ALEXANDRA PANAITESCU
Content Marketing Strategist

"Strategia de content este busola ta în călătoria de la vizitator la client"
La fel cum un vizitator se pierde pe un landing page întortochiat sau fuge îngrozit de unul prea spammy, și un marketer fără strategie de content documentată se poate rătăci ușor în drumul său spre atingerea obiectivelor. Nu prea există tactici de marketing care să fie independente de content, așa că toți pașii pe care știi că îi ai de făcut, trebuie marcați și recitiți oricând simți că te-ai abătut de la drum.

Contentul a rămas rege peste tot tărâmul marketing-ului digital, iar tu trebuie să îi faci simțită prezența sub orice formă ar căpăta în călătoria numită Buyer's Journey: postări de social media, articole de blog, email marketing, video-uri înregistrate sau live, ebook-uri, campanii de lead nurturing, podcast-uri ori landing page-uri.

În 2018, ține cont de călătoria parcursă de publicul tău țintă, din stadiul de vizitator până în cel de client sau chiar ambasador de brand, și aplică aceleași principii inbound chiar și în strategia de paid media. Cu alte cuvinte, nu te concentra 100% doar pe mesaje din partea de top sau bottom of the funnel pentru a ajuta oamenii să avanseze în drumul lor spre achiziție, căci orice etapă din călătoria lor e la fel de importantă. Și până la urmă, ai dezvoltat atât de mult content pentru fiecare etapă, că ar fi păcat să i se piardă urma undeva în căutările organice (fără supărare pentru link-building-ul făurit în tărâmul SEO).

Iată trei trenduri importante pentru strategia ta de content marketing în 2018:

Smart content
Smart content-ul te ajută să spui pe nume clientului - la propriu - folosind cookies și liste dinamice pentru a le oferi contentul de care au nevoie, la momentul potrivit. E un nivel de personalizare pe care îl poți obține cu ușurință cu ajutorul HubSpot și care îi va face pe oameni să se simtă bineveniți pe site-ul tău, fără să-i mai pară un teritoriu străin, impersonal.

Guest blogging
Vrei să obții trafic de calitate pe site-ul tău, așadar ce mod mai bun de a-l obține dacă nu un content creat de tine, pe care să îl citească cu interes și transmite un mesaj relevant pentru publicul pe care vrei să îl atragi. Când spui guest blogging spui vizite de calitate, backlinks de la site-uri cu autoritare mare și expunerea brandului tău pe site-uri cu un număr mare de vizitatori.

Content pentru mobile
Timpul petrecut consumând content mobile continuă să crească, ceea ce vine la pachet cu mai multe schimbări sau limitări cărora trebuie să le acorzi multă importanță și să transformi experiența pe site-ul și canalele tale social media într-una cât mai intuitivă, simplă și plăcută.”

Citește mai mult

horea-beans-united

HOREA PIPER
Head of Web Design

"Web-ul s-a dezvoltat foarte mult în anul 2017, probabil de cea mai mare avansare a avut parte mediul mobile care în sfârșit a depășit desktop browsing-ul. Asta înseamnă că în anul 2018 ne vom folosi la maxim de funcționalitățile mobile, dar în același timp aplicațiile și platformele desktop trebuie să rămână relevante. Trendurile în materie de design se împart între culori aprinse, gradiente vii și animații integrate.

Anul 2018 se pregătește să fie unul dintre cei mai interesanți ani din istoria recentă a web-ului. Suntem nerăbdători să vedem cu ce vor veni nou designerii și cum vor merge dincolo de bariere.

Citește mai mult

ilinca-beans-united

ILINCA COVREAG
Inbound Marketing Strategist 

Do you speak Inbound?” Pregătește-te să răspunzi cu DA acestei întrebări pentru că în 2018 Inbound Marketing-ul devine, oficial, principala limbă de circulație internautică a marketerilor, indiferent de tipul de client pentru care lucrează. Paid-ul te-a ajutat până acum să găsești shortcut-urile către generarea rapidă de lead-uri în campaniile tale, dar regulile s-au schimbat și dinamica acestora nu se oprește aici.

O privire fugară peste ceea ce anunța Mark Zuckerberg în urmă cu două săptămâni sau asupra deciziilor luate de Google pentru acest an te vor convinge că vremurile Outbound-ului au apus și că a investi în ad-uri la fel cu ai facut-o până acum înseamnă să generezi costuri fără prea multe rezultate. În timp ce “puterea” pare să treacă, fără prea multe negocieri, în mâinile audienței, ție, marketer, îți mai rămâne totuși un instrument cu care poți face față noilor provocări: Inbound Marketing-ul - jocul din prelungiri care te ajută să marchezi la sigur obiectivele în poarta online-ului.

Și, dacă pentru acest an ți-ai propus să conduci detașat pe terenul digital, completează-ți strategia cu cel puțin 90% din următoarele 5 obiective:
  1. Să faci Social Paid strategic prin native ads, smart remarketing, video ads (statisticile Facebook arată că peste 8 miliarde de videos sunt vizualizate zilnic). Campaniile paid nu vor mai fi, astfel, independente ci se vor cupla cu fiecare etapă a unei campanii de Inbound; să creezi Content-pills concentrat pe informația esențială pe care audiența să o acceseze de pe mobile în momente cheie (te-ai întrebat cât la % din research-ul pentru un produs/serviciu se face în metrou, trafic, etc?);
  2. Să te focusezi pe Content-dinamic - de la podcasts la videos, este important să înțelegi cum vrea audiența ta să livrezi mesajul către ea;
  3. Să-ți creezi o Echipă de influenceri - pentru că puterea mesajului stă în proporție de 99% în autoritatea și credibilitatea emițătorului;
  4. Să nu lipsești de la nicio Social Media Party.

Audiența ta “stă” acum mai mult pe Instagram? Înarmează-te cu vizualurile și hashtag-urile potrivite ca să te asiguri că te vei face remarcat.”

Citește mai mult

catalin-beans-united

CĂTĂLIN NICHITA
SEO Specialist

„Anul 2018 va fi cu siguranță unul plin de noutăți în ceea ce privește modul în care Google va alege sa facă departajarea rezultatelor organice. O parte dintre modificările legate de rezultatele organice au fost deja anunțate, astfel: Mobile First - este un update ce va fi probabil lansat undeva la jumătatea lui 2018. La acest moment există două tipuri de rezultate organice, un rezultat afișat pentru dispozitive de tip desktop, și un tip de rezultate afișat pentru dispozitive mobile.

 Page speed on mobile - este un alt update anunțat de către compania din Mountain View. Începând cu luna Iulie 2018, viteza de încărcare a site-urilor pentru dispozitivele mobile va deveni oficial un factor de ranking. Pentru a preîntâmpina eventualele scăderi de poziții în căutările organice, vă recomandăm îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-urilor înainte ca acest update sa fie lansat. În cazul în care doriți să știți cât de pregătit este site-ul dvs. pentru acest update, puteți efectua un test legat de viteza de încărcare a acestuia, aici.
În ceea ce privește previziunile SEO pentru anul 2018, cel mai probabil vom vedea update-uri care vor targeta următoarele zone:

  • Usability - deși factorii de ranking legați de această zonă nu au fost niciodată confirmați de către Google, ponderea acestora în algoritmul de calcul este una importantă. Previzionăm că aceasta pondere va crește în 2018. Numărul de pagini vizualizate, timpul petrecut pe site și modul în care userii interacționează cu acesta vor avea un impact din ce în ce mai important asupra modului în care Google evaluează un site. Pentru a fi siguri că site-ul dvs. oferă o experiență placută utilizatorilor vă recomandăm să analizați cu atenție modul în care aceștia interacționează cu site-ul. Datele puse la dispoziție de către platforma Google Analytics vă pot oferi sugestii legate de ceea ce puteți îmbunătăți pentru a oferi o experiență cât mai placută utilizatorilor;
  • Semnalele de brand - previzionăm că în 2018 semnalele legate de brand o să crească din punct de vedere al importanței ca și factor de ranking. Acestea se traduc prin citări fără existența unor linkuri către site sau prin efectuarea unor căutări de brand în motorul de căutare Google. Combinate, aceste date trimit către Google semnale legate de calitatea brandului și a site-ului asociat acestuia, introducerea acestui mix în algoritmul de ranking urmând să îmbunătățească pozițiile pentru respectiva entitate;

  • Calitatea surselor de linkuri va crește din punct de vedere al importanței. Obținerea unor linkuri de calitate a devenit din ce în ce mai dificilă odată cu trecerea timpului. Din acest motiv estimăm că Google va pune un accent mai puternic pe această zonă, obținerea linkurilor de calitate fiind greu de "contrafăcut" de către echipele care se ocupă de SEO;

  • Calitatea și relevanța conținutului - dacă timp de mulți ani Google nu a știut să facă diferența între un text de calitate superioară și unul de calitate slabă, acest lucru s-a schimbat în ultima perioadă. Estimăm că în 2018 Google va pune un accent tot mai ridicat pe această zonă, urmând ca paginile care oferă conținut slab să fie înlăturate din căutări;

  • Inteligența artificială își va face simțită prezența din ce în ce mai puternic în rezultatele oferite de către Google. La acest moment motorul de cautare deține deja un sistem de inteligență artificială denumit RankBrain, sistem care poate invăța pe baza informațiilor oferite de către utilizatori. Datele obținute sunt introduse parțial în algoritmul de afișare a rezultatelor, acesta fiind îmbunătățit. Odată cu trecerea timpului, cantitatea de date obținută crește, acest lucru putând fi utilizat pentru filtrarea rezultatelor, urmând ca paginile de calitate să fie ulterior afișate mai sus în căutări.

Citește mai mult

larisa-beans-united

LARISA GRIBINCEA 
Junior Web Designer

„Anul 2018, va fi un an al culorilor gradient vibrante și puternice folosite în web design. Culorile vii pot fi folosite atât de brandurile care vor să atragă atenția vizitatorilor și care vor să iasă din tiparele tradiționale. Gradient-ul dă presonalitate site ului precum și un aspect mai fresh.

Animațiile au început ușor, ușor să ia locul imaginilor statice și au devenit din ce în ce mai populare în domeniul web design de la logouri, icon-uri până la tranziții între obiectele ce fac parte din materialul design. Animațiile te pot ajută să-i menții atenția captată vizitatorilui mai mult timp și să aibă o experiență mult mai plăcută și inedită pe site ul tău. Ele pot ajută la transmiterea mesajului într un mod amuzant și inedit.
Citește mai mult
tatiana--beans-united

TATIANA-ALEXANDRA VICĂ
Digital Account Manager  

„Rețeta succesului în Inbound Marketing depinde de mai multe „ingrediente” care, împreună, fac un mix de succes în mediul digital. Comunicarea B2C sau B2B trebuie să se fie cât mai naturală, umană și să respecte un workflow corespunzător. Consumatorii au ajuns la suprasaturație, în ceea ce privește conținutul promoțional al brand-urilor, și nu este de mirare acest lucru, având în vedere că nu se respectă procesul decizional al unui consumator, iar multe brand-uri încă mai comunică într-un mod intruziv.

Brand-urile pot avea servicii sau produse excepționale, însă, dacă nu știu cum și cui să comunice acest lucru, atunci produsele devin banale.

Pentru a evita comunicarea intruzivă și skip-ul peste comunicarea pe care o realizează, brand-urile ar trebui să aibă în vedere, în 2018, câteva aspecte precum:

  1. Smart & Interactive Content: push-ul pe produs/serviciu nu mai este demult o opțiune viabilă în ceea ce privește o strategie de digital marketing de succes. Vizitatorii, lead-urile și clienții au nevoi speciale, care trebuie tratate într-un mod personalizat și cât mai interactiv.
  2. Marketing Automation: în 2018 automatizarea ar trebui să fie un must. În ceea ce privește automatizarea,  nu puteam omite câteva detalii pe care le pune la dispoziție platforma Hubspot, în acest sens. Câteva dintre beneficiile acestei platforme sunt: monitorizarea campaniilor, raportarea, realizarea workflow-urilor, segmentarea bazei de date în funcție de Buyer Personas, stadiul în care se află un Buyer,în funcție de Buyer’s Journey , secțiunea de CRM, etc.
  3. Chatbot: momentan, într-un stadiu incipient, dar are toate șansele să devină popular foarte repede. Chatbot-ul va facilita comunicarea bidirecțională și va oferi informațiile de care consumatorii au nevoie în timp real, pentru fiecare utilizator în parte.
  4. Calitatea și relevanța materialelor promovate: axarea pe calitatea materialelor oferite, în funcție de nevoile consumatorului, nu doar pe cantitatea de material produsă.  
  5. Webinarii, podcast-uri: materialele de tip video și audio sunt cele mai apreciate tipuri de conținut. Webinariile sunt materiale pline de informații utile, de la persoane specializate în domeniile de referință și, în plus, participanții poți pune întrebări la care primesc un răspuns live. Podcast—urile sunt utile deoarece avem tot mai puțin timp liber, însă un conținut audio poate fi ascultat cu ușurință în timpul liber, în timp ce conducem, etc.
  6. Voice search: toate update-urile tehnologice duc spre facilitarea pașilor pe care consumatorii trebuie să îi realizeze în online. Voice search-ul poate fi un instrument util, pentru a căuta informații, cât mai rapid, cu ajutorul comenzilor vocale.
  7. Lead nurturing e-mails: nu toate lead-urile care vin în urma campaniilor, sunt pregătite să facă o achiziție. Tocmai de aceea, acestora trebuie să le livrăm anumite tipuri de materiale, pentru a le pregăti de realizarea unei achiziții..

Toate acestea, plus alte „condimente”, duc către rețeta de succes în Inbound Marketing. Unele dintre trenduri sunt încă la un nivel incipient, dar sigur vor lua amploare pe viitor.”

Citește mai mult

Anul 2018 aduce multe schimbări pe care le-ai anticipat sau nu atunci când ai pregătit strategia de marketing, dar mai presus de intuiția avută se află capacitatea ta de a învăța cum poți folosi la maximum secretele SEO, Content Marketing, Web Design & Development pentru a aduce rezultatele dorite în cadrul campaniilor conturate.

Știm că începutul anului e o perioadă de reacomodare după zilele de relaxare deplină, așa că, dacă simți că ești în pană de idei, te invităm să descarci unul dintre cele mai ”devorate” ebook-uri create de Beans United: 108 tipuri de conținut de blog

Descarcă EBook-ul

Descarcă studiul